Headerbild

Knatteloppet 30 maj, funktionärslista

2025-05-08 i Allmänt

Prenumerera via:

RSS

Fredag 30 maj kommer vi att arrangera Knatteloppet. 22 maj 19:00 kommer nästa möte att ske. Här kommer förslag på funktionärslista. Snällt om du kan höra av dig till resp ansvarig om du kan vara med eller ej, saknas du på listan och vill hjälpa till så hör av dig!

Funktionärslista 2025

Funktionärslista  Knatteloppet fredag 30 maj 2025 uppdaterad 2025-05-08

– ta vänligen del av hela infon!                                   

 Här kommer funktionärslista tillsammans med några rade om vad som förväntas av resp funktion.

 Vänligen hör av dig till respektive gruppchef och meddela om du kan hjälpa till eller inte. Många finns inte alls med på listan och om du vill och kan är du varmt välkommen att vara med, höra av dig.

 Vi kommer endast att bygga från fredag ca 12:00, så har du möjlighet då så är du välkommen då. 16:00 får vi stänga av vägen och då ska avspärrningsstaket och annat på plats, så då blir det full fart.

 

Tävlingsledning

Kalla och leda till möten

Ordna polistillstånd och tillstånd för avstängningar

 

Jonas Ekeberg 070-655 89 84

 

 

Anmälan/ nummerlappar

Nummerlapp kan köpas på Bagheera, endast swish. Samt vid målområdet fredag 30 maj från 16:00, helst swish men i undantagsfall även kontanter. Ett tält i stadshusparken.

Snällt om de som jobbat här kan kolla om hjälp behövs vid målet, starten, banan eller medaljerna.

Bemanning från 16-ca 18:15.

 

Hansi Kraus 070-335 48 85

Titti Rudh

Therese Tillenius

Anna Ericson

Anna-Karin Lövgren

 

 


 

Start

På Corneliusgatan framför Markusskolan. 4 startgrupper 18:00, 9-10 år. 18:05 7-8 år, 18:10 5-6 år och 18:15 4 år och yngre. Avrepningar och åldersskyltning ordnas på något vis. Nytt för i år är att barnen ska ledas till start via Markusgatan och över övergångstället, ordentlig ”markering/ snitsling” för detta ska ordnas. (För att det ska funka bör nog 3 parkeringsrutor hållas fria från bilar.)

Startskynke finns om det gör någon nytta. Samling 16:00.

 

Leif Markfjärd 076-544 16 52

Micke Nykvist

Henrik Wadhagen

Thom Sandvik

Pauline Borger eller Svante Persson

Patrik Strandberg

Christian Persson eller Annica Hanses

Lucas Wanner

Johan Blixt

Maria eller Björn Helmersson

Elisabeth Assarsson eller Patrik Norberg

Aino Leijon

Anders Lundh

 

 

Bana

Ordna hela banan, dubbla plastband/rep från start, genom hela Karlberg och till målet. Även sköta övergångsstället framför målet. Stolpning kvällen innan (Jonas fixar) band/ repning fredag em.

Ställa avspärrningsstaketen på plats. Samling 16:00.

 

Jonas Ekeberg 070-655 89 84

Viktor Lundén 070-341 57 99

Per Westman

Bo-Göran Karlsson

Jyrki Pitkälä

Pirjo Pitkälä

Viktor Lundén

Lotta Borgström

Fredrik Borgström

Per Svensson

Marlene Engström

Pia eller Staffan Segerbäck

Lennart Lundgren

Peter Svensson

Liv Norberg

Mauritz

Jimmy Lövgren

Lisa Vikström Björklund

Kennet Olander

Mål

Mållinjen mitt i korsningen, markeras med 2 beachflaggor. Utsläppsfållan med staket in via grusgången och vidare på gräset mot rabatten (ordnas fredag em). Banderoller ska sättas upp; 2 st Lokalt i, 2 st Adven, Södra Dalarnas Sparbank samt beachflagga från LF Dalarnas.

Hålla ordning i målfålla och mota knattarna mot medaljerna. Samling 16:00

(Rörigt innan start 2024, spärras av på annat vis nu)

 

Robin Olsson 073-039 88 66

Lena Wahss

Erik Johansson

Sofia Fant

 

Speaker

Upphöjning/ plattform (lastpallar med skiva) till speakern samt regnskydd ska ordnas. Ljud klart till 17

Vem ordnar?

 

Thomas Nyberg

Maria Strömberg

 

Ljud

Stefans högtaleri ska användas.

 

Stefan Gladh

 

 

Medaljer

Dela ut medalj till alla som kommer i mål. Mota knattarna vidare bort från fållan. Troligen kommer vi också att dela ut festisar till alla knattar. Samling 17 i målfållan, eller efter ök.

(Längre fålla behövs, Solveig markerar senast fredag 12 hur det ska byggas)

 

Solveig Palm 076-811 95 20

Birgitta Westman

Ritva Kärkkäinen

Freja Ekeberg

Frejas kompis

Linnea Blixt

Molly Gladh

Susie Franson

 

 

 

 

 

 

Trafik

Gatan stängs av 16:00 (bort senast 19:15) . Skylt upp på torsdagen till parkeringen mitt på Corneliusgatan, in till Beppes och Malmgatan norrut. Vakta båda ändarna för in och utgående trafik, korsningen vid Malmgatan ska endast släppa in busstrafiken.

(Dubbelkoll med busstrafiken på fredagen)

 

Stefan Nyberg 070-786 50 90

Micke Blixt 070-638 65 28

Lena Liljefors

Bernt Mix

 

 

 

Sjukvårdsväska/ hjärtstartare

Hjärtstartare och sjukvårdsväska kommer att finnas vid förrådet mellan kommunhuset och målet.

(Birgitta ordnar material, gärna vanligt vatten för tvät också)

Sussie Lind omplåstrare efter starten?

 

För övrigt gäller alltid 112!

 

Toalett

Vi har ingen toavagn däremot finns det en för festivalen, troligen på andra sidan ”Lilla torget”

 

Västar

Alla funktionärer ska bära AOK.s reflexväst, finns i nummerlappstältet

 

 

 

 


 

Arbete torsdag

Stolpning av banan (Viktor fixar)

3 skyltar ska upp om avstängda infarter (Micke B)

Släpvagn lastas i Tråbacken med 80 meter nät, massa rep, 30 stolp. (Stefan och Erik)

Partytält med väggar, 5 bord, 7 stolar. (Stefan och Erik?)

 

Fredag morgon/ fm

Försök lås P-platser på Markusgatan (väg till starten)

 

Arbete fredag från 12-tiden

2 mindre tält ska sättas upp, bord och stolar ställas i ordning

Fålla bakom målet fram till medaljerna ska byggas

Avspärrningsstaket kommer på fm som vi bär ut och förbereder så långt vi kan

Förbereda mål och speakerplats

 

Arbete fredag 16:00

Vägen stängs av och avspärrningsstaket ställs ut

Starten ställs i ordning

Målet ställs i ordning

Högtaleri

 

Efterarbete

Avspärrningsstaket ställs tillbaka i sina korgar

Högtaleri till Stefan

Övrigt ska till Tråbacken

Området ska städas

 

Tack på förhand

 

Avesta OK/ gm Stefan 070-786 50 90 stefan@avestadigitaltv.se

Adress

Avesta OK - Orientering Box 49 77421 Avesta

Kontakt

Tel: 0707865090 E-post: info.avestaok@gmail.com Swish: 123 196 15 31 Bankgiro: 5235-2424

Drivs med KlubbenOnline

Logga in