Knatteloppet 30 maj, funktionärslista
2025-05-08 i Allmänt
Prenumerera på nyheter
Du prenumererar nu på nyheter från Avesta OK.
Vi har skickat ett bekräftelsemail till .
Prenumerera via:
RSSFredag 30 maj kommer vi att arrangera Knatteloppet. 22 maj 19:00 kommer nästa möte att ske. Här kommer förslag på funktionärslista. Snällt om du kan höra av dig till resp ansvarig om du kan vara med eller ej, saknas du på listan och vill hjälpa till så hör av dig!
Funktionärslista Knatteloppet fredag 30 maj 2025 uppdaterad 2025-05-08
– ta vänligen del av hela infon!
Här kommer funktionärslista tillsammans med några rade om vad som förväntas av resp funktion.
Vänligen hör av dig till respektive gruppchef och meddela om du kan hjälpa till eller inte. Många finns inte alls med på listan och om du vill och kan är du varmt välkommen att vara med, höra av dig.
Vi kommer endast att bygga från fredag ca 12:00, så har du möjlighet då så är du välkommen då. 16:00 får vi stänga av vägen och då ska avspärrningsstaket och annat på plats, så då blir det full fart.
Tävlingsledning
Kalla och leda till möten
Ordna polistillstånd och tillstånd för avstängningar
Jonas Ekeberg 070-655 89 84
Anmälan/ nummerlappar
Nummerlapp kan köpas på Bagheera, endast swish. Samt vid målområdet fredag 30 maj från 16:00, helst swish men i undantagsfall även kontanter. Ett tält i stadshusparken.
Snällt om de som jobbat här kan kolla om hjälp behövs vid målet, starten, banan eller medaljerna.
Bemanning från 16-ca 18:15.
Hansi Kraus 070-335 48 85
Titti Rudh
Therese Tillenius
Anna Ericson
Anna-Karin Lövgren
Start
På Corneliusgatan framför Markusskolan. 4 startgrupper 18:00, 9-10 år. 18:05 7-8 år, 18:10 5-6 år och 18:15 4 år och yngre. Avrepningar och åldersskyltning ordnas på något vis. Nytt för i år är att barnen ska ledas till start via Markusgatan och över övergångstället, ordentlig ”markering/ snitsling” för detta ska ordnas. (För att det ska funka bör nog 3 parkeringsrutor hållas fria från bilar.)
Startskynke finns om det gör någon nytta. Samling 16:00.
Leif Markfjärd 076-544 16 52
Micke Nykvist
Henrik Wadhagen
Thom Sandvik
Pauline Borger eller Svante Persson
Patrik Strandberg
Christian Persson eller Annica Hanses
Lucas Wanner
Johan Blixt
Maria eller Björn Helmersson
Elisabeth Assarsson eller Patrik Norberg
Aino Leijon
Anders Lundh
Bana
Ordna hela banan, dubbla plastband/rep från start, genom hela Karlberg och till målet. Även sköta övergångsstället framför målet. Stolpning kvällen innan (Jonas fixar) band/ repning fredag em.
Ställa avspärrningsstaketen på plats. Samling 16:00.
Jonas Ekeberg 070-655 89 84
Viktor Lundén 070-341 57 99
Per Westman
Bo-Göran Karlsson
Jyrki Pitkälä
Pirjo Pitkälä
Viktor Lundén
Lotta Borgström
Fredrik Borgström
Per Svensson
Marlene Engström
Pia eller Staffan Segerbäck
Lennart Lundgren
Peter Svensson
Liv Norberg
Mauritz
Jimmy Lövgren
Lisa Vikström Björklund
Kennet Olander
Mål
Mållinjen mitt i korsningen, markeras med 2 beachflaggor. Utsläppsfållan med staket in via grusgången och vidare på gräset mot rabatten (ordnas fredag em). Banderoller ska sättas upp; 2 st Lokalt i, 2 st Adven, Södra Dalarnas Sparbank samt beachflagga från LF Dalarnas.
Hålla ordning i målfålla och mota knattarna mot medaljerna. Samling 16:00
(Rörigt innan start 2024, spärras av på annat vis nu)
Robin Olsson 073-039 88 66
Lena Wahss
Erik Johansson
Sofia Fant
Speaker
Upphöjning/ plattform (lastpallar med skiva) till speakern samt regnskydd ska ordnas. Ljud klart till 17
Vem ordnar?
Thomas Nyberg
Maria Strömberg
Ljud
Stefans högtaleri ska användas.
Stefan Gladh
Medaljer
Dela ut medalj till alla som kommer i mål. Mota knattarna vidare bort från fållan. Troligen kommer vi också att dela ut festisar till alla knattar. Samling 17 i målfållan, eller efter ök.
(Längre fålla behövs, Solveig markerar senast fredag 12 hur det ska byggas)
Solveig Palm 076-811 95 20
Birgitta Westman
Ritva Kärkkäinen
Freja Ekeberg
Frejas kompis
Linnea Blixt
Molly Gladh
Susie Franson
Trafik
Gatan stängs av 16:00 (bort senast 19:15) . Skylt upp på torsdagen till parkeringen mitt på Corneliusgatan, in till Beppes och Malmgatan norrut. Vakta båda ändarna för in och utgående trafik, korsningen vid Malmgatan ska endast släppa in busstrafiken.
(Dubbelkoll med busstrafiken på fredagen)
Stefan Nyberg 070-786 50 90
Micke Blixt 070-638 65 28
Lena Liljefors
Bernt Mix
Sjukvårdsväska/ hjärtstartare
Hjärtstartare och sjukvårdsväska kommer att finnas vid förrådet mellan kommunhuset och målet.
(Birgitta ordnar material, gärna vanligt vatten för tvät också)
Sussie Lind omplåstrare efter starten?
För övrigt gäller alltid 112!
Toalett
Vi har ingen toavagn däremot finns det en för festivalen, troligen på andra sidan ”Lilla torget”
Västar
Alla funktionärer ska bära AOK.s reflexväst, finns i nummerlappstältet
Arbete torsdag
Stolpning av banan (Viktor fixar)
3 skyltar ska upp om avstängda infarter (Micke B)
Släpvagn lastas i Tråbacken med 80 meter nät, massa rep, 30 stolp. (Stefan och Erik)
Partytält med väggar, 5 bord, 7 stolar. (Stefan och Erik?)
Fredag morgon/ fm
Försök lås P-platser på Markusgatan (väg till starten)
Arbete fredag från 12-tiden
2 mindre tält ska sättas upp, bord och stolar ställas i ordning
Fålla bakom målet fram till medaljerna ska byggas
Avspärrningsstaket kommer på fm som vi bär ut och förbereder så långt vi kan
Förbereda mål och speakerplats
Arbete fredag 16:00
Vägen stängs av och avspärrningsstaket ställs ut
Starten ställs i ordning
Målet ställs i ordning
Högtaleri
Efterarbete
Avspärrningsstaket ställs tillbaka i sina korgar
Högtaleri till Stefan
Övrigt ska till Tråbacken
Området ska städas
Tack på förhand
Avesta OK/ gm Stefan 070-786 50 90 stefan@avestadigitaltv.se