Avestapropagandan - Funktionärslista och bygginfo - När ska du vara på plats?
2016-08-03 i Nyheter / Egna nyheter / Egna nyheter
Prenumerera på nyheter
Du prenumererar nu på nyheter från Avesta OK.
Vi har skickat ett bekräftelsemail till .
Prenumerera via:
RSSHär kommer du att hitta matnyttigheter som berör oss funktionärer. Tills vidare funktionärslista och bygginformation. Om du inte står med på listan men är intresserad så finns det alltid plats för dig. Fortsatt bygge kl 16 fredag!
Den här stämningsfulla bilden av upploppet och målet togs av tävlingsledare Magnus Lundin vid arbetets slut på torsdagen. Fortsättning från kl 16 fredag!
Fortsatt byggnation fredag kl 16
På torsdagen började tävlingsarenan att byggas. En hel del hanns med. Fortsättning fredag. Då behövs också många händer. Samåk gärna från Tråbacken. Prata ihop er med kommentarer om lämpliga avresetider.
Tider för funktionärer på tävlingsdagarna!?
Inga särskilda tider kommer att meddelas. Du får använda sunt förnuft eller fråga någon till råds. Det kommer att finnas folk på plats från tidig otta och det kommer att finnas jobb.
Det kan ju hända att någon chef vill ha sitt folk en viss tid. Kontakta mig (Thomas) så gör jag en blänkare på hemsidan.
Här är tävlingscentrum:
Avestapropagandan 13-14 augusti vid Olsbenning
Avesta OK arrangerar tävlingar vid Olsbenning lördag och söndag 13-14 augusti. Långdistans på lördagen och medeldistans på söndagen.
Vi hoppas att Du vill vara med och medverka till att vi kan göra bra arrangemang. Vi hoppas på ca 500 deltagare per dag.
Att vi arrangerar nationella orienteringstävlingar är både för klubbens ekonomi och för att medverka till att det ska finnas tävlingar att springa.
Funktionärslistan nedan, De mera långsiktiga funktionerna är igång sedan länge.
Huvudfunktionärer markerade med fet stil (Hör av dig inom kort om det är okay, annars hör vi av oss!)
Här kommer vårt förslag på bemanning av de olika funktionerna. Om du har förhinder, eller helt enkelt vill byta funktion, hör av dig till någon av de ansvariga som markerats med fet stil.
Ungdomar 20 år och yngre samt ”nya” föräldrar står inte med på listan. Vi hoppas att alla ungdomar upp t o m 20 år vill springa tävlingen. Maria Strömberg kommer att ta hand om våra egna barn/ungdomar och hoppas då få hjälp avföräldrarna som uppföljare i de fall det behövs (alla andra är ju upptagna).
Naturligtvis får även dessa föräldrar och ungdomar vara med och jobba också, det finns alltid uppgifter som ska göras.
Tävlingscentrum kommer att byggas upp under veckan före. Då behövs det också hjälp. Träff för samtliga med fet stil och andra intresserade meddelas på hemsidan.
Tävlingsledare
Magnus Lundin 070 5881847
Stefan Nyberg 070-7865090 (arenan)
Banläggare
Lars Lundén, medel
Ola Jernström, lång
Parkering
Stig-Olof Ståhl
Per Westman
Kjell Norgren
Johan Wanner
Stuart Brorsson
Barnpassning (flex m miniknat)
Ansvarig Vakant
Susanne Markfjärd
Kim Norberg
Elisabeth Assarsson (Miniknat/priser)
Försäljning
Berit Ståhl
Birgitta Westman
Ritva Kärkkäinen
Eva Lindström
Monica Lundén
Solweig Palm
Hygien
Johan Blixt
Ulf Johansson
Inge Sundstedt
Mål/Sportident
Magnus Lundin
Lars Lundén
Hansi Kraus
Marcus Johnsson
Bo-Göran Karlsson
Titti Rudh
Direktanmälan (flex med resultat)
Anna-Karin Lövgren
Helena Lundin
Fredrik Borgström
Marina Dickfors
Anna Ericson
Start
Leif Markfjärd
Lars Johansson
Lalla Dickfors
Östen Eriksson
Stuart Brorsson
Yvonne Eklund
Folke Björkman
Lennart Eriksson
Lennart Lundgren
Björn Markfjärd
Kristoffer Markfjärd
Lena Wahss
Britte-Marie Öhgren
Olle Öhgren
Resultat
Hans Käck
Speaker
Thomas Nyberg
Andreas Forslund
Erika Mickelson
Henrik Nyberg
Viktor Lundén
Niklas Söderlund
Peter Wiréhn
Sjukvård
Ingen utpekad, sjukvårdsmaterial finns
Viltrapport
Vakant
Vätska vid mål
Malin Wanner
Magnus Daniels (pris)
Tom Hansen (pris)
Ulrica Daniels
Eva Djupenström
Vätskekontroller
Thom Sandvik
Roland Warenius
Priser
Helena Lundin (anskaffning)
Malin Wanner (anskaffning)
Magnus Daniels (ceremoni)
Tom Hansen (ceremoni)
Lotta Rudh (miniknat)
Sara Rudh (miniknat)
Kontroller
Banläggare