Succe på Olympic Day, besök oss gärna på fredagen
2012-08-16 i Allmänt
Prenumerera på nyheter
Du prenumererar nu på nyheter från Avesta OK.
Vi har skickat ett bekräftelsemail till .
Prenumerera via:
RSSIdag torsdag kördes första Olympic Day dagen. Vi var 8 ledare på plats som tog emot runt 60 barn uppdelat på 2 pass. Vi började med en "prova på" bana, sedan fick de prova linje-ol, en sprintbana, en kompisbana och en labyrintbana. Den sistnämnda blev ver
Bilden: Man får inte var dum inté. Kompisbanan v ar ett populärtinslag, dessa killar hade en extra smart lösning för att nå sportidentenheten.
Länk till DD:s artikel fredag 7/9, fler bilder finns där..
Hej, här kommer info inför Olympic Day, längst ner har jag också skickat med Lisas och Bennys rader så ni får en bild av det hela. (Assar, osäker om jag missat svar från dig…!?)
Orienteringen har jag tänkt som så:
25-30 barn per pass blir det, jag tänkte att vi delar in dessa i 4 grupper
Varje grupp börjar med en ”prova på bana” på 3-4 kontroller där det gäller att berätta om kartan, tecken, passning, start, kontroller, mål och sportident.
Därefter finns 4 övningar där grupperna får rotera för att inte få stockning. Dessa 4 är linje-ol, labyrint-ol, kompis-ol och OS-bana, för den som springer tar banorna 1-5 minuter.
Orientering är den sport som fått minst anmälningar, troligen har de flesta fått orientering trots att de inte önskat det. Därför kommer gissningsvis flera av barnen att ha en ganska avog inställning. Men med korta övningar och sportident är jag säker på att vi ska kunna inspirera dem.
Det blir ett pass på fm och ett på em, avslutningsvis en timme där andra barn (som haft annat under dagen) får chansen att spontantesta vad de vill.
För att slippa samla till möte imorgon onsdag så föreslår jag att vi samlas 8.00 för att ställa i ordning det sista (kontrollutsättning, bord mm). Hur vi grupperar oss, ska jag fundera vidare på – men vi får nog vara lite flexibla och pusha o peppa så gott vi kan. På onsdagskvällen kommer jag att vara där och ställa i ordning labyrintbanan, så vill du hjälpa till så är det helt okej.
Fika och lunch blir vi bjudna på. Vi kommer också att få T-shirts mm
Vår bemanning ser ut så här
Stefan tors + fredag (behöver ev sticka tidigare pga akuta jobb)
Thomas tors+ fredag
Lars tors + fredag
Tess tors + fredag
Gustav fredag
Berit tors + fre em om behov
Maj-Britt tors + fre
Erik tors + fredag (om jag minns rätt)
Johan W torsdag
Johan B tors + fredag
Assar ?
Jimmy Birklin fredag
Hälsn Stefan
Hej!
Nu börjar det dra ihop sig till Olympic Day, här kommer lite information för er föreningar.
Inskrivningscentralen är i serveringen i ishallen, där ni på morgonen skall hämta T-shirt, lunchkuponger, föreläsningsbiljetter, namnskyltar till funktionärer, telefonlista samt senaste information om ev ändringar. Där finns även funktionärs fika under hela dagen.
Varje förening kommer att få stöd av anställda från skolan.
En person från varje förening som skall bära klubbens logga i invigningståget samlas i kurvan mot brandstationen på friidrottsbanorna.
Så här ser invignings schema ut.
* Speaker hälsar alla välkomna.
* Olympierna tågar in med olympiska flaggan. En deltagare från varje skola och förening tågar med skylt.
* Hissning av OS flaggan med olympiska hymnen.
* Tal av Lars Isacsson.
* Presentation av olympierna.
* Fackelstafett 6 st skolbarn tas ut på plats.
* Elden tänds av olympier. Tal av en olympier
* Nationalsången hissning av Sveriges flagga.
Här är tiderna för hela dagen.
Kl. 0830 Registrering av deltagare.
Kl. 0900 Invigning, elden tänds.
Kl. 0945 – 1115 Deltagarna provar olympiska idrotter, inspireras av olympierna och har roligt.
Kl. 1130 – 1215 Lunch på stora läktaren Avestavallen.
Kl.1230 – 1400 Deltagarna provar olympiska idrotter, inspireras av olympierna och har roligt.
Kl.1400 – 1500 Prova på pass
Kl. 1500 Avslutning, elden släcks.
Lisa Sund och Benny Andersson kommer att finnas på Avestavallen onsdagskväll 1800 – 2000 om det är föreningar som vill förbereda något eller ställa frågor.
Varmt välkomna!